Travelog Vietnam - Day 2 # Part 5 :Truc Lam Zhen Meditation Monastry & Tuyen Lam Lake (Dalat)

8:14 PM

Salam.. 

Dari tempat cable car tu, kami berjalan kaki je ke Truc Lam Zhen Meditation Monastry.



Bersebelahan je tempat ni. 
Berdasarkan nama tempat ni pon kan, dah tahun tempat ni tempat untuk menenangkan fikiran aka meditasi.


 Truc Lam Zhen Meditation Monastry




Banyak bunga2 yang cantik di sini.

Tangga pun banyak..Penat kami mendaki ke atas.. haha


 Pokok ginseng pon ada..Tak tahu lah dah berapa ratus tahun usia pokok ni..


Cuba teka ni apa?

Haa..tong sampah tau...


 suka bunga ni..cantik warna dia..





Keadaan sekitar..boleh berehat bawah pondok tu.


  Belakang sikit dari sini ada tasik -Tuyen Lam Lake.. 
Aku tak larat dah nak berjalan ke sana, jadi ambil gambar dari jauh je.. Hehe



Forget Me Not.



 
Tak lama kami kat sini, lebih kurang setengah jam je.. Snap gambar sana sini je..especially bunga dia la.. Cantik dan sedap je mata memandang. 


Sesuai lah kalau nak menenangkan fikiran yang kusut. Khas bagi orang yang stress dan nak hilangkan stress tu.


You Might Also Like

1 kata-kata yang comel~

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..