Segmen Puasa & Kueh Raya Pertama

5:42 AM


Salam.. 






Pengalaman puasa atau kueh raya pertama :
 
 
Pengalaman best berpuasa adalah masa kecil-kecil dulu..Masa tu, bulan puasa, fikir main je..sebab? Bulan puasa takde hantu..Jadi mainlah segala jenis permainan dari lepas buka puasa sampai penat..Antara permainan yang dimain ialah : Main sorok-sorok ( nak sorok kat tempat gelap pon tak takot kononnya takde hantu, jadi bajet berani lah..haha)
Main galah panjang..Terjerit-jerit main permainan ni di luar rumah satu masa dulu..dan macam-macam jenis permainan lagi lah..
kenangan terbaik berpuasa ketika kecil ^^


Kuih raya pertama yang dibuat tahun ni adalah :


Kuih Siput


baru je buat 2 hari lepas..
 

memang kuih favourite kami sekeluarga...






You Might Also Like

13 kata-kata yang comel~

  1. kecik kecik berpuasa memang tak fikir ape sangat kan syu..apepun pengalaman tu memang best.belajar mengenal erti puasa..Selamat bersegmen :)

    ReplyDelete
  2. "Bulan puasa takde hantu.."

    Sama lah kite fikir dulu. bile dah sampai malam raya tu, kene hantar makanan dekat jiran ke sedara, mencicit lari lalu tempat gelap. takut hantu punye pasal. time tu hantu dan setan dah kene lepas kononnye. hahahhaa.

    ReplyDelete
  3. saya suka kuih siput..cuma tak bolehlah makan banyak sangat..takut orang lain tak sempat pula

    ReplyDelete
  4. kuih siput, ada yang letak daun kari bagi kuat rasa karinya, memang tak berenti mengunyah.

    ReplyDelete
  5. nice :) jalan jalan ramadhan hari ini..hehe

    ReplyDelete
  6. Salam singgah, kuih siput makanan kegemaran saya juga di hari raya aidilfitri. Tapi, tak boleh makan banyak-banyak nanti sakit gigi dan sakit perut hehe.. studioous.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Assalam Syu..
    Bulan puasa takde hantu.. hehe.. comel lakk.. Kuih siput pun peberet mummy.. tapi tak penah buat.. hehe

    Terima kasih ye sudi joinkan diri..

    Kawan² lain jom ikut serta segmen mummy.

    ReplyDelete
  8. Kuih siput.. Sedapnya... Saya suka yang lemak-lemak manis gitu. Hehehe

    ReplyDelete
  9. singgah dari segmen yang sama

    http://khudri2337.blogspot.com/2014/07/segmen-puasa-kueh-raya-pertama.html

    ReplyDelete
  10. kuih siput.... sedap tu.
    saya singgah dari segmen yang sama, baca cerita rakan se segmen... selamat hari raya

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..