Review Killer Toon (Korean Movie)

3:23 PM

 
Salam.. 

baru je lepas menonton satu movie korea nie bertajuk Killer Toon..tengok tajuk pon dah tau genre dia ape kan..




genre movie nie Killer, Horror dan Crime..
jalan cerita dia agak menarik..dari awal sampai habis tak sempat nak bosan..selalunya movie hantu korea bosan sikit..tapi yang nie takkk..serius best dan menakutkan..
jalan cerita dia pon unexpected sangat..
 
 
Review aku :
 
Ceriat nie mengisahkan seorang penulis komik thriler/horror, Kang Ji Yun. Apa yang ditulis & dilukis dalam komik dia akan jadi kenyataan..Kejadian yang pertama berlaku dekat penerbit komik dia..penerbit tu mati seorang diri dan boleh dikatakan yang dia bunuh diri sendiri..tapi apa yang ditulis dalam komik dia tu, ada hantu yang bunuh penerbit tu..dan hantu tu adalah orang yang pernah dibunuh oleh penerbit tu sebelum nie..lepas tu polis pon menyiasat si Kang Ji Yun nie..dan selepas tu banyak lagi kes yang berlaku dan rupa-rupanya ada sebab kenapa semua tu berlaku..nak tau lebih lanjut, tengoklah sendiri..tapi agak ngeri jugak watak si mati dalam cerita nie..so kalau takut tu, silalah pejam mata siap2...hehe


Synopsis


Killer Toon revolves around a webtoon artist whose comic foretells murder. The film parallels the comic drawings with live-action to depict chilling murder scenes that are both horrifying and visually stunning. Lee Si Young (How to Use Guys with Secret Tips) stars as the artist with a dark secret while Uhm Ki Joon (Man of Vendetta) is the detective investigating the serial murders. Webtoon artist Ji Yoon's (Lee Si Young) career is finally taking off with the success of her new horror webcomic about ghostly grudges and gruesome deaths. But then her macabre stories start coming true in reality, the artwork mirroring the crime scenes to the dot. Ambitious detective Lee Ki Cheol (Uhm Ki Joon) takes the case and starts investigating Ji Yoon and the terrifying secret behind her comics that foreshadow death.




Tonton Online

 
 

You Might Also Like

3 kata-kata yang comel~

  1. wah..tak tengok lagi. tengok kat mana nih???

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgk kat gooddrama..ada link kat aras tu..klik je situ klau nk tgk..hehe

      Delete
  2. Akak pun baru download semalam, tak tengok lagi. :D

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..