CINTA BERSAIZ XXL – Aliesha Kirana

5:29 PM


Salam.. 

novel terbaru tulisan Aliesha Kirana, CINTA BERSAIZ XXL ..macam best je tengok sinopsis dia..
 

 Penulis: Aliesha Kirana.
Penerbit : Karyaseni
ISBN: 978-967-0246-44-4
Harga: RM19 (Semenanjung) / RM22 (Sabah & Sarawak)


SINOPSIS NOVEL CINTA BERSAIZ XXL – Aliesha Kirana

“Awak dah nampak saya depan mata awak, kan? Saya tak kisah kalau awak nak tarik diri daripada pertunangan ini sekarang. Saya terima segala keputusan awak.”

“Percayalah kepada jodoh yang ditetapkan oleh Allah ini ya, Deeba. Saya terima Deeba ikhlas kerana Allah.”

Nur Adeeba Addin - Rombongan merisik yang hadir membuatkan dia terpana. Tak betul agaknya lelaki yang datang merisiknya itu.Gara-gara saiz badannya yang comel, dia seringkali diejek gendut, debab, anak gajah, badak, tong dram, Doraemon, guni beras dan macam-macam lagi gelaran. Jadi mana mungkin lelaki sempurna seperti itu yang bakal dimilikinya?

Hadif Harith - Hatinya ikhlas memberi, kasihnya tulus menyinar meskipun sentiasa diragui. Ketampanannya digilai ramai namun cintanya utuh buat pemilik tubuh XXL.

Sehinggalah akad dilafazkan… Adeeba akur dengan landasan cinta itu.

“Deeba tau kan, abang tak suka Deeba rendahkan diri Deeba. Orang lain tak nampak apa yang abang nampak pada diri Deeba.”

“Nampak apa? Nampak lemak dekat badan Deeba ni?”

Hadir pula Qaisara, sepupu Hadif yang tak henti-henti menagih cinta.

Munirah, sahabatnya sendiri yang jatuh suka, dan juga gosip Hadif dengan Cik Irma yang melanda, membuatkan hati Adeeba kian curiga.

Benarkah masih ada ruang untuknya dicintai dan mencintai? Dan tak mampukah cinta seorang bersaiz XXL sepertinya menjadi realiti?

 


You Might Also Like

3 kata-kata yang comel~

  1. saiz manusia rupanya XXL ni. macam filem cinta kolestrol kot...

    ReplyDelete
  2. bukn mcm best tapi memng best!!! penulis Aliesha Kirana, novel pertama beliau, Lova You Mr. Arrogant ialah novel best seller!

    btw. jom join group peminat novel melayu. anda boleh melihat perkembangan novel2 dari semasa ke semasa!! :) http://www.facebook.com/groups/310679805716264/

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..