Sinopsis Novel | Suami Aku Ustaz

8:54 AM


Salam..
 
ternampak novel nie kat blog blogger lain semalam..

baca sinopsis dia macam best..

boleh masuk dalam senarai novel yang bakal dibeli nie..




Sinopsis Novel | Suami Aku Ustaz


Alisa bukanlah anak gadis yang nakal mana pun. Tapi bila mak dengan ayah sudah mula tidak percayakan diri dia, apa lagi yang dia boleh buat?
“Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum kami bertolak ke Mekah.”

Yang menjadi masalah buat Alisa apabila ‘TIDAK’ bukan salah satu pilihan jawapan yang dia ada. Dan dia pula tidaklah pernah terfikir hendak melarikan diri daripada keluarga. Senakal-nakal Alisa, kasih sayang mak dengan ayah masih mampu membuatkan dia mengikut kata mereka. Tapi macam mana pula dengan cita-cita dia?

“Dia itulah ustaz di sekolah aku. Ustaz yang popular pula tu sebab masih belum berpunya. Hendak dikatakan handsome, semestinya tidak. Pada aku, dia bukanlah tergolong di dalam lelaki idaman aku. Tetapi, kalau sudah ramai yang mahu mengisi borang untuk masuk ‘Kelab Peminat Ustaz Hafiz’ sekiranya kelab itu wujud, mestilah dia tu ada rupa, ya tak? Aduh! Tidak fasal-fasal dia menjadi kepunyaan aku pula.”

Macam mana agaknya apabila Alisa yang berperangai gila-gila terpaksa hidup dengan Hafiz yang hidupnya skema? Tapi skema ke Hafiz kalau perangainya suka menyakat Alisa sejak lahir sehinggalah besar?

“Cuma aku harap, kahwin ni bukan bermakna hidup aku berakhir. Well, kau tahulah kan. Cita-cita aku ni tinggi. Pada aku umur baya kita ni sebenarnya hidup kita baru bermula. Mana nak belajar, nak kerja. Aku harap, everything is going to be well.”
Alisa. Cita-citanya setinggi langit, cintanya masih belum pernah berputik. Akan wujudkah cinta buat si suami dan bertahankah jodoh mereka berdua? Perlukah salah seorang berkorban hanya untuk membuatkan cita-citanya kesampaian?



 aku terjumpa blog penulis novel nie..kalau nak baca beberapa bab  novel nie, boleh KLIK SINI ..nak baca sampai habis, kena beli sendiri lah ye..





 

You Might Also Like

4 kata-kata yang comel~

  1. Tag awak dalam Contest ni ! Jom join,, Hadiah menarik tau :) --> http://amirah-mirah.blogspot.com/2012/06/contest-blog-comel-oh-seem-by.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks tag..klau rajin, syu join ea..

      Delete
  2. Alisa bakal berkahwin dengan Ustaz ye??

    Mesti bahagia pengakhiran cerita ni kan :)

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..