Harga Minyak Naik lagi

12:38 AM


Salam..



image:google

Ini merupakan kali pertama harga petrol naik pada tahun 2012 apabila harga petrol RON97 akan naik 10 sen mulai tengah malam ini kepada RM2.90 seliter.

Harga baru ini sepadan dengan harga rekod yang ditetapkan pada Mei tahun lepas. Bagaimanapun, harganya turun RM0.10 seliter pada bulan berikutnya.

Persatuan Peniaga petrol Malaysia, Abdul Wahid Bidin mengesahkan ini.

 Minggu lepas, kerajaan persekutuan mengumumkan ia telah meningkatkan subsidi petrol RON95 gred - yang paling banyak digunakan di Malaysia - sebanyak 10 sen ekoran harga minyak mentah global yang semakin meningkat.

Ini adalah kerana kerajaan persekutuan berkata ianya penting untuk mengekalkan harga RON95 bagi menghindari tekanan inflasi.

 RON95 diperkenalkan pada bulan September 2009, selepas kerajaan persekutuan memutuskan untuk mengapungkan harga RON97 yang disemak setiap bulan. Kenderaan pendaftaran asing tidak dibenar menggunakan minyak RON95. 



p/s: nasib baik takde kereta lagi..so, takde effect sangat la dekat aku..

You Might Also Like

1 kata-kata yang comel~

  1. hehe..biasa lah tu..
    ekonomi kita pun dh xok kan hehe
    sbb tu jdi cm ni hee

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..