Sinopsis & Trailer 7 Petala Cinta

10:11 PM


Salam..

Di pawagam 15 Mac 2012


tak lama lagi filem nie akan diyangkan di pawagam..sape yang berminat nak tengok nanti, baik baca sinopsis dulu..


Sinopsis 7 Petala Cinta

Filem 7 Petala Cinta mengisahkan kehidupan anak remaja yang mendapat pendidikan dalam institusi keislaman. Pelbagai insiden dan suka duka yang berlaku di antara mereka selain berdepan dengan kemelut yang akhirnya mengundang perspektif berbeza.
Hamka seorang graduan syariah dari Universiti Al-Azhar ditunangkan dengan anak kepada guru di madrasah tempatnya menuntut ilmu, Saidatul Nafisah (Shima Anuar) dan kemudiannya berhijrah ke Yemen untuk menuntut ilmu. Namun sebaliknya, Hamka gigih menulis al-Quran dengan tulisan tangannya sendiri bagi dijadikan hantaran perkahwinannya kelak.
Entah mana punca, berita mengenai Hamka terbunuh di Yemen tersebar selepas negara itu dilanda perang saudara dan konflik politik. Tunangnya, Nafisah menanti dengan setia dan muncul pula watak Attar (Aeril) yang sudah lama memendam perasaan kepada Nafisah. Di situlah wujudnya nilai kesetiaan seorang wanita yang mengagungkan seorang lelaki yang dicintai walaupun apa saja yang melanda.


Trailer 7 Petala Cinta 




You Might Also Like

3 kata-kata yang comel~

  1. cam best jek. nak tgk lah nnti :D

    ReplyDelete
  2. macam syok je cerita ni... mcm ala2 nur kasih pun ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..tgk review pon mmg lbih krg sme jgk la..

      Delete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..