Movie Karipap-Karipap Cinta| 31 Ogos 2011

1:28 AM

Salam..


raya nanti, movie Karipap-Karipap Cinta akan ditayangkan..





movie nie diadaptasikan daripada Novel Karipap-Karipap Cinta karya Nazri M Annuar ...

aku tak sempat lagi nak baca novel nie..

tapi ramai yang kata best..




SINOPSIS

Filem bergenre romantik komedi ini mengisahkan Ali (Gambit Saifullah) yang bekerja di syarikat penerbitan majalah jatuh hati pada Sarah (Melia Aimellia) rakan sekerja teman serumahnya. Cuba untuk memikat Sarah, niat Ali sedikit terbantut apabila rakan seru...mahnya memberitahu Sarah merupakan pelajar terbaik lepasan Universiti Al-Azhar dan familinya juga bercadang untuk menjodohkan Sarah dengan seorang ustaz. 
Ali kemudiannya terpaksa menipu Sarah dan familinya dengan mengaku dirinya juga bekas graduan Al-Azhar demi cintanya pada Sarah. Ali juga sanggup berkorban dengan memecah masuk rumah dan pejabat bosnya sendiri dibantu oleh tiga rakan karibnya untuk merampas kembali dokumen yang diambil oleh bosnya dalam misi menjatuhkan maruah ayah Sarah. Namun, keadaan menjadi semakin tegang apabila tembelang Ali menipu Sarah akhirnya terbongkar. Hanya kuih karipap menjadi harapan terakhir Ali untuk kembali memenangi hati Sarah.





 nie versi novel..




 nak tau bes ke tak..kenalah tengok sendiri..barulah tau..


credit to : fb Karipap-Karipap Cinta



You Might Also Like

7 kata-kata yang comel~

  1. best..sangat best novel ni..kalau baca,sure gelak-gelak.. tak sabar tunggu movie ni keluar.=)

    ReplyDelete
  2. @nabilah
    tu la..rmai yg ckp bes..x dpt nak baca lg..pinjam leh?heehe~

    ReplyDelete
  3. hahaha... lawak la.. karipap pun dah boleh buat movie~.. XD

    ReplyDelete
  4. nk tgk lah nnti..tajuk cm lwk je =)

    ReplyDelete
  5. teringin nak tgk muvi tu... tapi sini tade pawangam. uwaaaa

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..