gi tengok movie--> Sanctum

8:29 PM



As Salam...~!!

petang tadi aku gi jalan-jalan...

kat TS (Times Square)...asyik jalan-jalan je aku nie..semalam gi Zoo Negara...

hari nie gi TS pulak..

tapi tadi memang dah lama rancang nak kuar..

asyik tak jadi je sebelum nie...last-last jadi jugak..

kalau gi TS, mesti la nak layan citer kan...

tapi tak tau la pulak citer ape yg bes...

so,kitorang tanya la orang yang jaga kaunter tiket tu..

mula-mula nak tengok citer The Mechanic..tapi tetiba nampak pula Sanctum...



terus tanya orang kaunter tu citer mane yg lagi bes..

dia cakap Sanctum..kitorang pon setuju je...

tapi kan...memang betul..memang bes~!!

pengarah filem Sanctum tu sama dengan pengarah filem Avatar...

so, memang konfom bes ar..


sinopsis Sanctum

An underwater cave diving team experiences a life-threatening crisis during an expedition to the unexplored and least accessible cave system in the world.

Review
filem nie berdasarkan kisah benar...jalan citer dia memang sangat menarik dan mencabar..
latar belakang filem nie kat dalam gua...gua yang terbesar dan terdalam kot kalau tak salah..
gua nie terletak kat Papua New Guinea....masih belum diteroka lagi...
kiranya kisah nie kat dalam gua je la...
masa diorang tengah meneroka tu, tetiba ribut taufan berlaku...
kalau diorang tak selamatkan diri,gua tu akan ditenggelami air..
tapi, malangnya, masa diorang nak keluar dari gua tu guna jalan yang diorang masuk ke gua tu...
tetiba jalan tu tersekat pulak dengan batu besar...
so,diorang terpaksa cari jalan keluar yang lain la...

tapi..yang sedihnya...dalam 5 orang yang terkurung dalam gua tu...
sorang je yang hidup...yang lain semua mati..huhu..memang sangat tragik dan sedih..

tapi, overall, semua bes~!!

rugi kalau korang tak tengok...hehe..

nah, tengok trailer nie dulu..




p/s:sape yang dah tengok???
kalau dah, angkat laptop anda...haha...



klik...klik...
 

You Might Also Like

8 kata-kata yang comel~

  1. @khalis:hehe..g la tgk..mmg bes..~

    ReplyDelete
  2. salam

    bukan peminat filem,,hehe,,,tq sbb review siap2...hehe

    ReplyDelete
  3. Kalau best cmni nak p tgk gakler.. :)

    Dah lama tak tgk wayang nie :)

    Klik HB Syu jugak :)

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..