KaRipAp- KAriPap CinTa

8:37 PM

Salam..~!!


tadi masa singgah kat blog kawan aku sejak dari sekolah menengah, Fathin ...
aku bacalah salah satu n3 dia..
dia ada citer pasal novel nie..
tajuk novel tu KaRipAp- KAriPap CinTa..comel kan tajuk dia..
macam best je bila baca sinopsis novel nie..
rasa cam nak beli la pulak..
boleh tak???
hahaha..


cover depan novel nie..

aku tak pasti pulak bila novel nie diterbitkan...
yang pasti..aku baru je tau...
ada tak sesape yang dah baca novel nie? bes tak?


nie sinopsis novel KaRipAp- KAriPap CinTa...


Ali adalah seorang jurugambar sebuah akhbar politik. Dia jatuh cinta dengan Sarah, graduan Al-Azhar yang bekerja sebagai editor komik di SLP Publications & Distributors.

Namun ayah Sarah mahu anak perempuannya berkahwin dengan lelaki yang setarat dengan kelulusan Sarah (yakni seorang Ustaz).

Ali menjadi panik dan dalam keadaan terdesak telah berbohong mengatakan dia juga graduan Al-Azhar.

Maka bermulalah rentetan peristiwa lucu, sedih dan tidak masuk akal dalam usaha Ali untuk menawan hati Sarah dan dalam pada masa yang sama cuba mencari jalan berterus terang kepada gadis itu.

Ali terpaksa membayar harga yang mahal untuk pembohongannya.

Dan karipap itu mempertemukan cinta Ali dan menyelamatkan cintanya.


p/s: nak beli ke tak ye? baru je beli novel last week..huhu

You Might Also Like

23 kata-kata yang comel~

  1. haritu ada terbaca dalam penulisan2u..sdap jugak lah cter nyerr

    ReplyDelete
  2. mcm best je cyg nobel 2.. :)

    kalo beli cite kat cik mas taw..hehehe

    ReplyDelete
  3. heheeh..da,crite die ok lah but slow cket..tp,ok jer n nipis..hehe..leh bace sehari or stgh hari je..hehe...

    yg menarik sbb sal karipap tu..hehe...sarah sgt sukekan karipap...ali snggup bljar karipap demi sarah..heheh...

    try la bace novel ni da..hhe..

    **da,nk tny..da pernh x tgkcrite korean kt tv..drama korean tjuk dia HEART kalu xslh tin..pernh dgr x?? n da download drama sume ktmne ek?

    ReplyDelete
  4. @azwa_amani: ooh..dlm penulisan2u ada ek?nak bca kat sna dulu la nnti..

    @miya: aah..mmg cute kan..jom la baca novel..~

    @cik_mas: insyaAllah..nnti klau syu beli..syu citer ye..

    tin: tu la..da bca kat blog tin td cam bes je..nie tgk dok pikir nak beli ke tak..hee~

    ** erm..rsanya penah tgk..tp kat tv la da tgk..da slalu download citer kat dramacrazy.net..da download guna software orbit..orbit tu bleh guna utk download video..
    tin try ar tgk dlu..

    ReplyDelete
  5. bace sipnosis tuh cam best jek syu. haaaa beli je syu. karang leh lanting kat akak utk pinjam....hahahahah

    ReplyDelete
  6. bace sipnosis tuh cam best jek syu. haaaa beli je syu. karang leh lanting kat akak utk pinjam....hahahahah

    ReplyDelete
  7. haha..tajuk macam hebat je...
    nape tak buat tajuk durian cinta lagi top

    ReplyDelete
  8. ooh....teror la da sal internet na...tin kreng cket..hehe..ingt nk carik drama tu..teringin nk tkg bagi hbs..ehhe..hritu tgk xsempt hbs..hehe..yg software tu kne download dulu ka?

    ReplyDelete
  9. ahaks...karipap pun jadi...

    sis dah lama xbaca novel2 ni..
    dulu memang addicted..paling suka kisah OMBAK RINDU tuuu

    Entry Terkini DJ : Rahsia Sebenar Cikgu Shida

    Jom Join Projek Disember DJ2B - 31 Blogger

    ReplyDelete
  10. @kak zie: haa...tu la..cdg nak beli..
    tp jauhnye nak lanting kat kak zie..nnti jatuh dlm laut plak..x smpat nk smpai kat kak zie..hee~

    @azmi: hahaha..ko buat la novel tjuk tu..msti gempak punye...

    @kak sya: baca la..novel mmg bes~!

    @kak dahlia: tu la..karipap pon jd la..aah..OMBAK RINDU..syu pon bca jgk yg tu..tp igt x igt je jln citer dia..dh lme baca..

    ReplyDelete
  11. @tin:xdelah..hehe~aah..software tu kna download dlu..

    ReplyDelete
  12. huhu.. dah lama tak layan novel.. macam best je..

    ReplyDelete
  13. heehe kalau rasa nak beli ,beli ja syg :)
    x rugikan..
    boleh baca :D
    nampk menarik juga :)

    ReplyDelete
  14. ha ha..... tetiba karipap jadik watak utama......

    ReplyDelete
  15. syuhada: mcm citer 'Cuti-cuti cinta' plak! hu3....

    ReplyDelete
  16. @amira: jom la layan skang~hee

    @fatin: tu la..dah konfom nak beli kot..insyaAllah..~

    ReplyDelete
  17. @cikpia:haha..karipap tu yg memulihkn hbungn diorg...

    @azzey: ooh.yeke? xtgk lg citer tu..

    ReplyDelete
  18. wah. mcm best je tajuk..nak cari lah.thanks for da info ya dear!

    ReplyDelete
  19. @cik yaya: okeh..klau nak tgk kat PTS pon ada..welcome~

    ReplyDelete

SilA-siLalaH kOmEn yEr~!!

BEST..